ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

سازوکار پویش «هر کودک کار، یک حامی» در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود | شناسایی ۷۰۰ کودک کار

  • کد خبر: ۱۷۲۵۸۵
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
سازوکار پویش «هر کودک کار، یک حامی» در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود | شناسایی ۷۰۰ کودک کار
معاون بهزیستی خراسان‌رضوی سازوکار پویش «هر کودک کار، یک حامی» را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «هرشب، پنج نفر به شمار کودکان کار در مشهد افزوده می‌شود.» این خبر تکان‌دهنده را نیره عابدین زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد، ۲۷ دی‌ماه پارسال در گفتگو با شهرآرا اعلام کرده و در ادامه با اشاره به بودجه‌های بسیار کم دولتی، از لزوم مشارکت بیشتر مردم و خیران برای سامان‌دهی کودکان کار گفته بود؛ مسئله‌ای که حالا با راه‌اندازی پویش «هر کودک کار، یک حامی» مردم و خیران پای کارش آمده‎اند.

ماجرا ازاین‌قرار است که براساس دستورالعملی که در مجتمع شوق زندگی و با استناد به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان تنظیم شده است، پویش «هر کودک کار، یک حامی» راه‌اندازی شده تا در پی آن حامیان که ممکن است فعالان اجتماعی یا حتی اشخاص حقیقی باشند، بر رفتار کودک و برخورد اطرافیان در محیط خانواده با او نظارت داشته باشند تا خطری کودک را تهدید نکند.

کودک بدون حامی ترخیص نمی‌شود

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره این پویش اظهار کرد: حامی یا ناظر کودک تعیین می‌شود تا حمایت‌های مادی از کودک انجام دهد. این حمایت‌ها ممکن است از کودکانی صورت گیرد که حتی در محیط خانه و خانواده خود حضور دارند. در دستور‌العملی که در نظر گرفته شده، آمده است که ترجیحا حامی یکی از اطرافیان کودک باشد؛ در‌غیر‌این‌صورت فعال اجتماعی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی نیز می‌توانند برای این امر پیش‌قدم شوند.

شهره شاهرودی اضافه کرد: در‌واقع حامی می‌تواند شرایط کودک را بررسی کند و درصورتی‌که کودک در شرایط مخاطره‌آمیز قرار بگیرد، بدون معطلی به دایره سرپرستی دادگستری اطلاع داده می‌شود. همچنین باید برای کودکان کار و خیابانی که به ما ارجاع داده می‌شوند، حامی یا ناظر مشخص کنیم، در‌غیر‌این‌صورت کودک از مرکز ترخیص نخواهد شد.

افراد متقاضی برای حمایت نیز گزینش می‌شوند و در‌صورت تأیید، باقی مراحل کار طی خواهد شد. او با اشاره به اینکه در این پویش برای کودکان کار، چه اتباع باشند و چه ایرانی، حامی در نظر گرفته می‌شود، گفت: پویش «هر کودک کار، یک حامی» از حدود یک ماه پیش با همکاری بهزیستی و دادسرای انقلاب مشهد در خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده است. ازآنجاکه به‌تازگی این پویش اطلاع‌رسانی شده، هنوز در مراحل اولیه است. گروه هدف، کودکان زیر هجده سال هستند که حمایت‌ها از آن‌ها می‌تواند معنوی و مادی باشد.

شاهرودی با بیان اینکه در این پویش ممکن است یک حامی یا ناظر، چند کودک را تحت پوشش قرار دهد یا چند ناظر، یک کودک را تحت حمایت خود قرار دهند، ادامه داد: این پویش می‌تواند بسیاری از کودکان کار را از بروز مخاطرات نجات دهد، زیرا با اطلاع دقیق از اینکه کودک در چه شرایطی قرار دارد، می‌توانیم خدماتی بهتر با اثرگذاری بیشتر ارائه دهیم و پدر‌و‌مادر این کودکان نیز موظف‌اند به ناظر پاسخگو باشند. حتی ناظر براساس حکم دادگاه می‌تواند اذن ورود به خانه کودک را نیز با مجوز والدین داشته باشد.

شناسایی ۷۰۰ کودک کار

او با تأکید بر اینکه نمی‌توان آمار دقیقی از کودکان کار اعلام کرد، گفت: بااین‌حال پارسال، شمار کودکان کاری که شناسایی شده و از بهزیستی استان خدمات مددکاری، روان‌شناسی، درمانی، نگهداری و... دریافت کرده‌اند، حدود هفتصد نفر بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->